Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Tijdens The Customer Forum wordt het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Deze publieksprijs, ontstaan in 2007 naar aanleiding van het boek ‘Kloteklanten’, is een initiatief van SAMR.


Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de grootste en langstlopende onafhankelijke publieksprijs voor Nederland op het gebied van customer service. De winnaar wordt bepaald op basis van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SAMSAM, het consumentenpanel van SAMR. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen om te stemmen.

In voorgaande jaren wonnen ANWB, Coolblue (2x), DA Drogisten, IKEA, Jumbo (2x), Landal GreenParks, Miss Etam, PLUS en Simyo de titel.

Branchewinnaars

Naast de overall winnaar, worden ook acht branchewinnaars gekozen in de branches:

  • Banken
  • Energie
  • Leisure
  • Openbaar Vervoer
  • Supermarkten
  • Telecom
  • Verzekeraars
  • Retail

Ga naar www.klantvriendelijkstebedrijf.nl voor meer informatie.

Request to join