
Evert de Haan | Universitair Docent aan Rijksuniversiteit Groningen
Evert de Haan is sinds november 2019
universitair docent aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij drie jaar
geleden zijn PhD behaalde. Daarvoor was hij assistent professor aan de Goethe
Universiteit Frankfurt.
Everts focust zich op zowel digitale marketing als klantmanagement. Het huidige
onderzoek gaat dieper in op het gebruik van mobiele devices in de online
customer journey, de effectiviteit van online adverteren, de consequenties van
ad blocking en het gebruik van klanten- en andere marketingmetrieken om de
klantenservice en het bedrijfsresultaat te verbeteren.
De vraag achter de klantvraag achterhalen
Bij klantmanagement en het meten van klantprestaties denkt men vaak direct aan enquêtes waarin klanten hun mening kunnen geven over het servicelevel. Het resultaat: de standaard tevredenheids- en NPS-vragen worden beantwoord. Echter is er een schat aan klantinformatie in andere vormen. Denk maar eens aan eerdere klantcorrespondentie zoals e-mail, open enquêtevragen, social media en reviews. Evert gaat tijdens zijn keynote in op hoe je deze klantdata kunt gebruiken en welke inzichten je hieruit kunt halen. Dit koppelt hij bovendien aan de methodes die we allemaal kennen, van klanttevredenheidsmetingen tot NPS, en geeft antwoord op de vraag: hoe voorspel je toekomstig klantgedrag en bedrijfsprestaties?